Online tisková konference – jak ji zvládnout?

Věnujte nám: 3 minuty

Tiskové konference jsou stále důležité. Potvrdil to i nedávný výzkum Asociace Public Relations (APRA) mezi novináři. Proč tomu tak je, si můžete přečíst v našem nedávném článku. Doba pandemie ale výrazně omezila veškerou komunikaci a nastolila nové komunikační potřeby. Jak tedy přenést náležitosti tiskové konference do online prostředí, aby byla pro novináře zajímavá a co nejvíce efektivní? Zde shrnujeme několik tipů.

Foto: Canva

Téma, které táhne

S nástupem pandemie a přechodem veškeré komunikace do online prostředí uspořádaly agentury velké množství online tiskových konferencí. Je proto velmi podstatné, jak svoje téma uchopíte. Pokud tak, že novináře nezaujme, potvrdí se, že zejména u online tiskové konference je nosné téma klíčem k úspěchu.

Nepodceňte přípravu

Ať už zvolíte pro přenos komunikační platformu Microsoft Teams, Zoom, Google Meet či YouTube stream, pamatujte, že štěstí přeje připraveným. Nutností je zajistit kvalitní přenos, synchronizovaný obraz a zvuk. Je tedy na místě udělat si před samotnou konferencí zkoušku nanečisto.

Online přenos vám může i pěkně zatopit

Nezapomeňte, že během tiskové konference naživo se případné drobné chyby skrývají snáz než během online přenosu, kdy se novináři soustředí jen na obrazovku. Nemusíme asi zmiňovat, že na nevhodně zvoleném místě a pozadí přenosu už pohořeli mnozí. Osvětlení, vyváženost a sladěnost barev je rovněž důležitá. Také kamera umí být často nelichotivá, je proto vhodné věnovat při přípravě i vašemu zevnějšku – oblečení, účes a make-up.

Foto: Canva

Mluvím, tedy jsem

Ne každý je rozený řečník, ale tisková konference klade určité nároky na ústní projev přednášejícího. V online prostředí je důležitá plynulost a uvolněnost. Pokud je řečníků více, je potřeba si určit, kdo kdy mluví. Zároveň musí být přednášející připraveni na doplňující otázky, které je nesmí vykolejit. Nejste-li si jisti ve vašem mluveném projevu, bude pro vás komunikační koučink dobrou volbou.

Koordinace účastníků

Pro hladký průběh je zásadní, aby řečníci měli volné ruce a soustředili se pouze na komunikované téma. Je tedy dobré, aby věci „technického charakteru“ jako například online prezenci, potvrzování přihlášených či cestu pokládání dotazů koordinovala třetí osoba. Mnohdy se stává, že si účastníci i přes upozornění zapomenou na začátku přenosu vypnout mikrofony a nastává pískání, které snižuje úroveň akce. Právě „technická podpora“ se o tyto věci postará.

Vedení tiskové konference

Každý, kdo se někdy zúčastnil online tiskové konference, zná ty okamžiky na začátku, kdy se čeká a pak najednou začnou řečníci mluvit hned k tématu. Pokud chcete působit profesionálně, je důležité, aby měl celý přenos přesnou strukturu. Od toho je moderátor, který zajistí formální náležitosti tiskové konference.

Pokud se vám realizace online tiskové konference jeví jako tvrdý oříšek, svěřte se raději do rukou zkušených profesionálů, kteří zajistí hladký průběh celé akce.

Pro Sociální služby Praha 9, z.ú. jsme realizovali online tiskovou konferenci 5. května 2021 k projektu Silver Star Challenge na téma Senioři jako výzva pro inovátory, které se účastnilo 25 novinářů. Mediální publicitou jsme získali 34 výstupů v médiích cílových skupin.

Foto: Sociální služby Praha 9, z.ú.

Barbora Turková
Marketing & PR Specialist
15 prvních kroků influencer marketingu

Stáhni si zdarma

15 prvních kroků influencer marketingu

15 prvních kroků, jak správně nastavit spolupráci s influencerem

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů