Jméno klienta: spisovatelka Hana Hindráková
Objekty komunikace:
Dobrodružný román Obchodníci s dětmi, inspirovaný skutečnou situací v africké Keni.
Cíl projektu:
Představit nově vydanou knihu veřejnosti v získaném mediálním prostoru, přiblížit skrze média její těžké téma obchodu s dětmi v Africe a budovat jméno autorky pro její známost a pověst.
Řešení:
Naším cílem bylo propagovat dílo ve spojení s autorkou. Strategií bylo budovat jméno spisovatelky pro její další případná díla.
Nejprve jsme aktualizovali databázi cílových médií a novinářů. Důraz jsme kladli na pečlivý výběr kontaktů – tak, aby odpovídaly charakteru knihy a cílové skupině čtenářů. Vydali jsme tiskové zprávy, rozhovory s autorkou, tipy a recenze knihy. Současně jsme v médiích organizovali soutěže o vydanou knihu. Vyvrcholením kampaně byl křest knihy, kam jsme pozvali a zajistili účast novinářů z vybraných médií.
V průběhu celé spolupráce jsme pravidelně monitorovali mediální výstupy, sledovali odezvu a operativně upravovali komunikační strategii.
Klíčovým prvkem kampaně byl redakční lobbying – tedy přímá a osobní komunikace s novináři a kulturními redaktory. Díky tomu jsme dokázali včas reagovat na zájem médií a vytvářet příležitosti pro soutěže, rozhovory nebo doporučení.
Užitek:
Otištěny byly rozhovory, doporučující texty, soutěže a tipy na knihu.
Dosah komunikace mediální publicitou činil 89,98 GRP = 8 098 200 lidí ve věku 15+.
Hodnota komunikace tak byla 1 799 600 Kč (1 GRP = 20 000 Kč)
Reference
„Spolupráce s agenturou při uvedení knihy byla naprosto úžasná. Pomohli mi nejen s propagací samotné novinky, ale i s budováním známosti mého jména. Zajistili distribuci tiskových zpráv, účast novinářů na křtu, rozhovory, soutěže i komunikaci s médii. Díky nim se o knize dozvěděli ti správní lidé – a přirozeně si našla cestu k veřejnosti. Doporučuji!“
Výstupy
Hostem v pořadu Českého rozhlasu – Blízká setkání s Terezou Kostkovou
Soutěž na deník.cz
Hospodářské noviny
Žena a život – tip na knihu
idnes.cz