Proč se vyplatí najmout si agenturu na sociální sítě…

RUPA, spol. s r.o.
Věnujte nám: 2 minuty

Na této případové studii chceme demonstrovat to, že i s malými náklady se dají vytvořit zajímavé výsledky na sociálních sítích.

Počáteční stav:

  • tvorba obsahu in-house
  • obsah – prosté informace o produktu + fotografie z výroby
  • chybí představa o cílových skupinách
  • chybí promo (instagram, relevantní blogy)
  • fanoušci nejsou zapojeni
  • chybí hezké fotografie, které zaujmou
  • v důsledku nepřesného cílení kampaní je příliš vysoká cena za jednoho fanouška

Agenturní zásah:

  • vytvoření tzv. person – typický představitel cílové skupiny
  • analýza základních i pokročilých metrik, důležitých pro další vývoj stránky
  • vytvoření microsite www.recharge.cz s informacemi o produktu, s kontaktním formulářem a odkazy na FB a Instagram
  • vytvoření Instagram profilu www.instagram.com/recharge_tycinky/ s autorským obsahem a reposty produktu od instagramerů
  • navázání spolupráce s blogerkami a instagramerkami z cílové skupiny – ty vytvářejí recenze a promo produktu, tato spolupráce posiluje image produktu
  • provázání FB a Instagramu (vzájemné odkazy, aplikace Instagram na FB stránce)
  • větší zapojení fanoušků – tipovací soutěž, společná tvorba sloganu,…
  • profesionální fotografie a grafické koláže
  • vytváření FB kampaní s přesnějším cílením na fanouška – snížení nákladů na kampaň

Zajímavé dílčí úspěchy:

  • velké zapojení fanoušků do tvorby sloganu – dosah FB příspěvku 8300, kampaň na instagramu 600 likes (za cca 100 Kč):

 

 

  • Instagram anetasynkova (fitness & healthy lifestyle) – recenze Recharge s 686 likes
  • Instagram terez_novackova (bikini fitness competitor)– recenze Recharge s 326 likes

 

Výsledky:

 Správa                             in-house           SETEVA

Počet fanoušků denně               2,7                             4,6

cena za 1 fanouška*                   33,64 Kč                   3,86 Kč

míra zapojení**                         0,84%                        2,62%

**míra zapojení (též engagement rate) = procento fanoušků, kteří na FB příspěvek nějak zareagovali (like, komentář, sdílení)

*kampaně na získání fanoušků (srovnání):

 

In-house:

cena: 33,64 Kč za fanouška

 

Seteva:

cena: 3,86 Kč za fanouška

 

Závěr:

  • při zachování frekvence příspěvků se nám podařilo zdvojnásobit průměrný denní nárůst fanouškovské základny a to za desetinu nákladů na jednoho fanouška.
  • aktivita fanoušků (míra zapojení) se téměř ztrojnásobila.
  • pomohli jsme zvýšit povědomí o úplné novince na trhu
Kristýna Macháčková
Social Media Strategist | Online Community Manager | Digital Marketing
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů