Je pro vás důležitější mít efektivní kampaň, nebo sledovat počet lajků?

Věnujte nám: 2 minuty

Radujete se, když má váš reklamní příspěvek velký počet reakcí? Tahle metrika vám možná přinese dobrý pocit, ale o samotné úspěšnosti kampaně na sociálních sítích vám mnoho neřekne. V naprosté většině případů to totiž není relevantní metrika, která by vám pomohla vyhodnotit efektivitu kampaně. Vyplatí se tedy lajky vůbec počítat? A jaké jiné metriky sledovat?

Lajky vám napoví, ale nic nezměří

Počet lajků je asi to nejjednodušší, co se dá u příspěvků i kampaní na Facebooku nebo Instagramu sledovat. Bohužel je to taky ta nejvágnější metrika vůbec. Neřekne vám nic o tom, jestli se vám podařilo díky kampani zvýšit návštěvnost webu, prodeje nebo povědomí o vaší značce.

Může vám pouze napovědět. Kvůli čemu byste tedy měli lajky sledovat?

  • Ukazují, jaký typ obsahu je zajímavý pro vaše fanoušky. Pokud pochopíte, co je zajímá, lidé budou rádi sledovat vaše sociální sítě, a budovat si tak k vaší značce vztah.
  • Mají je rády algoritmy – čím více interakcí, tím větší je váš přirozený dosah. Facebookové algoritmy vždy vyzkouší váš příspěvek nejdříve na malém počtu uživatelů a podle toho, jak je úspěšný, ho zobrazují dalším lidem. Čím více reakcí hlavně na počátku získáte, tím větší bude váš přirozený dosah.
  • Pomáhají zjistit, kdy publikovat příspěvky. Vzhledem k algoritmům je pro vás výhodné, když publikujete příspěvek v době, kdy jsou vaši fanoušci aktivní. Žádný jednotný čas pro všechny ale neexistuje, nejlepší je vyzkoušet, co funguje zrovna vám.

Reakce vám pomůžou získat co největší přirozený dosah.

Lajky a další reakce navíc pomalu začínají z některých sociálních sítí mizet. Už teď si je mohou uživatelé na Facebooku nebo Instagramu vypnout – nemusí sledovat počet lajků u cizích profilů ani u svých příspěvků.

Proč lajky neukážou úspěšnost kampaně

Na začátku každé kampaně na sociálních sítích by měla stát pečlivě promyšlená strategie. A s ní také cíle, které zvládnete změřit a vyhodnotit. Jestli místo toho sledujete jenom počet lajků a z toho vyvozujete, jak jsou vaše příspěvky úspěšné, pravděpodobně jste tyto nejdůležitější kroky na začátku přeskočili.

Pokud je například vaším cílem zvýšit návštěvnost webových stránek, je počet lidí, kteří na váš web přišli, ten potřebný ukazatel. Můžete mít totiž tisíce fanoušků na profilu a stovky lajků u příspěvků, ale přesto nenavštíví váš web. A naopak můžete mít u příspěvků jen několik reakcí, ale zajímavá kampaň na web lidi přivede.

Plánování je pro úspěšnost kampaně klíčové.

Jaké metriky tedy sledovat?

Stanovit, které metriky online marketingu na sociálních sítích měřit, je pro správné vyhodnocení vaší kampaně klíčové. Není to ale jednoduchá disciplína. Většinou si totiž nevystačíte jen s jednou metrikou, ale budete potřebovat celou kombinaci.

Pokud ve vyhodnocování kampaní tápete, poraďte se s odborníky. Se správným nastavením strategie na vašich sociálních sítích a vytvořením kampaní vám rádi pomůžeme. Vystavíme kompletní online marketing sociálních sítí Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube, LinkedIn i Twitter. Zároveň s vámi rádi prodiskutujeme váš marketing jako celek a doporučíme vám to nejlepší řešení pro vaši firmu nebo váš produkt.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů