Počet lajků je asi to nejjednodušší, co se dá u příspěvků i kampaní na Facebooku nebo Instagramu sledovat. Bohužel je to taky ta nejvágnější metrika vůbec. Neřekne vám nic o tom, jestli se vám podařilo díky kampani zvýšit návštěvnost webu, prodeje nebo povědomí o vaší značce.
Může vám pouze napovědět. Kvůli čemu byste tedy měli lajky sledovat?
Reakce vám pomůžou získat co největší přirozený dosah.
Lajky a další reakce navíc pomalu začínají z některých sociálních sítí mizet. Už teď si je mohou uživatelé na Facebooku nebo Instagramu vypnout – nemusí sledovat počet lajků u cizích profilů ani u svých příspěvků.
Na začátku každé kampaně na sociálních sítích by měla stát pečlivě promyšlená strategie. A s ní také cíle, které zvládnete změřit a vyhodnotit. Jestli místo toho sledujete jenom počet lajků a z toho vyvozujete, jak jsou vaše příspěvky úspěšné, pravděpodobně jste tyto nejdůležitější kroky na začátku přeskočili.
Pokud je například vaším cílem zvýšit návštěvnost webových stránek, je počet lidí, kteří na váš web přišli, ten potřebný ukazatel. Můžete mít totiž tisíce fanoušků na profilu a stovky lajků u příspěvků, ale přesto nenavštíví váš web. A naopak můžete mít u příspěvků jen několik reakcí, ale zajímavá kampaň na web lidi přivede.
Plánování je pro úspěšnost kampaně klíčové.
Stanovit, které metriky online marketingu na sociálních sítích měřit, je pro správné vyhodnocení vaší kampaně klíčové. Není to ale jednoduchá disciplína. Většinou si totiž nevystačíte jen s jednou metrikou, ale budete potřebovat celou kombinaci.
Pokud ve vyhodnocování kampaní tápete, poraďte se s odborníky. Se správným nastavením strategie na vašich sociálních sítích a vytvořením kampaní vám rádi pomůžeme. Vystavíme kompletní online marketing sociálních sítí Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube, LinkedIn i Twitter. Zároveň s vámi rádi prodiskutujeme váš marketing jako celek a doporučíme vám to nejlepší řešení pro vaši firmu nebo váš produkt.