Dá se s přehledem říci, že rok 2022 patří krátkým videím, příběhům a nakupování přes sociální sítě. Firmy stále více vnímají online prostředí jako nezbytnou součást svého marketingu a obchodu. Tonalita příspěvků se vyvíjí, působí civilněji a namísto křiklavých a vyzývavých reklam jsou upřednostňovány reels (krátká videa), bezprostřední fotografie a příběhy, které jsou lépe zapamatovatelné a více zaujmou. A právě i kvůli tomuto trendu je letos nejrychleji rostoucí sítí TikTok, jeho popularita stále stoupá a firmy tuto eskalaci vnímají, stejně jako fakt, že se právě TikTok stává dalším možným nástrojem jejich online marketingu.
Trend krátkého videa letos dostihl i LinkedIn a jeho uživatelé si mohou nově místo fotografie nahrát video o maximální délce až 30 sekund. Což nemálo z nich využívá k posílení osobní nebo firemní značky na této profesní síti.
Velký růst zaznamenalo také nakupování na sociálních sítích. Některé brandy v zahraničí dokonce už zrušily vlastní e-shop a soustředí se převážně na prodej přes social commerce. Instagram je v čele tohoto fenoménu. Má dokonale vypracovaný algoritmus, pomocí kterého vám doporučí vhodné produkty a nakupování je tak jednoduché, rychlé a efektivní. V roce 2022 zaznamenávají sociální sítě růst a velký vývoj, který se dá očekávat i do budoucna. Vedle oblíbených stálic se objevují nové sítě, které přinášejí další a neotřelé nápady a my můžeme jen sledovat, zda zmizí nebo si v následujících letech také vybojují své místo mezi uživateli sociálních sítí.