Mediální pokrytí je klíčovým nástrojem pro podporu jak celostátních, tak i regionálních akcí. U regionálních akcí je však zásadní v rámci lokalizace specifikovat strategii dle jednotlivých krajů a regionů, kde se akce konají. Příkladem úspěšné mediální kampaně byl projekt světelných parků „Světla vyprávějí“ společnosti Decoled.
Během podzimu 2024 bylo po celé České republice otevřeno sedm světelných parků s různými tematickými zaměřeními – od vesmíru v Praze přes světelného draka na brněnském Špilberku po science fiction show v ostravských Dolních Vítkovicích.
Základem pro následnou dobrou strategii jakékoli mediální komunikace je atraktivní příběh. V případě společnosti Decoled jsme komunikovali tradiční českou ruční výrobu v kombinaci s jedinečností a unikátním zaměřením jednotlivých parků. Tento přístup je atraktivní a uvěřitelný nejen pro novináře, ale následně také pro samotné návštěvníky. Velmi důležité je i vnímání jedinečnosti realizace a zásadní odlišení od mnohdy nekreativní konkurence.
Zásadním krokem je stanovení cílů s důrazem na konkrétní cílové skupiny. Pro generaci Z jsou nejvhodnější platformy sociálních a internetových médií, zatímco na starší věkové skupiny je vhodné cílit prostřednictvím tradičních médií, jako je tisk, televize a rozhlas.
V rámci projektu Světla vyprávějí přinesly významné místní i celostátní noviny a zpravodajské portály informativní články, které oslovily publikum. Klíčové bylo vytvoření zajímavých tiskových zpráv a přímá komunikace s novináři. Celostátní média přinesla komplexní informace o akci celoplošně, zatímco regionální média se soustředila na konkrétní parky a přizpůsobila obsah místním obyvatelům.
Po důkladném výběru relevantních regionálních i celostátních médií jsme rádi, když mohou novináři zažít akci na vlastní kůži. Tato osobní zkušenost výrazně přispívá k efektivnější komunikaci projektů v médiích i tím, že novináři sdílí také své zážitky a zkušenosti.
Před samotným zahájením expozic světelných parků jsme novinářům připravili speciální press trip přímo do zázemí firmy, kde celá magie světel vzniká. Tímto způsobem jsme jim umožnili nahlédnout do zákulisí a lépe navnímat projekt.
Budování dlouhodobých vztahů s novináři je pro nás klíčové, a proto jsme je pozvali i na slavnostní otevření. Osobní zážitek jim poskytl cenné podklady pro tvorbu autentických mediálních výstupů, ve kterých čerpali nejen z tiskových zpráv, ale především z vlastních dojmů a emocí, jež zažili. Věříme, že přímá účast novinářů na akcích přispívá k hlubšímu porozumění projektům a vede k jejich kvalitní prezentaci v médiích.
Světelné parky ukázaly, že s dobrým plánem a kreativitou lze dosáhnout úspěchu, který přesahuje hranice regionu a osloví lidi napříč celou republikou.