Struktura tiskové zprávy je jednoduchá a co se jejího obsahu týče, měl by odpovídat metodě obrácené pyramidy – čím níže se informace nachází, tím méně je důležitá.
Titulek je pro každou tiskovou zprávu klíčová věc, jeho úkolem je zaujmout, a proto je třeba mu věnovat pozornost. Měl by být výstižný, ne příliš dlouhý a zároveň dostatečně popisný, aby vystihoval podstatu tiskové zprávy.
Jako maximální délka titulku se doporučuje sedm slov.
První odstavec neboli perex je po titulku druhou nejdůležitější částí. Perex funguje jako jakási upoutávka na další materiál, která má přilákat pozornost. Může fungovat i jako samostatná krátká zpráva.
V případě, že se do médií celá tisková zpráva nedostane, by tak v těchto prvních několika větách mělo zaznít to nejdůležitější.
Tisková zpráva se bude lépe číst, bude-li proložena přímou řečí. Oživte obsah tiskové zprávy přímou řečí zúčastněné či zainteresované osoby. Měla by vyjadřovat postoj, stanovisko nebo sdělovat důležité informace k tématu.
Následně pak tato přímá řeč v textu funguje pro novináře jako ověřená citace, což jim usnadní práci.
Tisková zpráva není beletrie, buďte struční a výstižní. Velké množství informací je v tomto případě spíše na škodu, vyberte vždy jen to nejdůležitější.
Šetřete superlativy typu nejlepší, nejvýhodnější. Co se rozsahu týče, je ideální se vejít na jednu stranu A4.
Připravte zajímavé a relevantní fotografie, které korespondují s tiskovou zprávou a vhodně ji doplňují.
Tisková zpráva musí obsahovat i formální náležitosti ve svém úvodu a závěru.
Potřebujete s napsáním tiskové zprávy pomoct? Obraťte se na nás.