Co nefunguje v Influencer marketingu?

Influencer marketing
Věnujte nám: 2 minuty

Influencer marketing je velice populární. Spolupráce s instagramery, youtubery a blogery může být prospěšná, ale také můžete přijít o spoustu peněz bez viditelného efektu.

Při nevhodné spolupráci může být vaše značka v těch nejhorších případech i poškozena. Jaké chyby způsobí, že Influencer marketing nebude fungovat?

  1. Spolupráce nastavená jen pro peníze

Pokud chybí osobní propojení influencera s produktem či značkou, nebude prezentace úspěšná.

  1. Influencer nemá na publikum vliv

Velký počet fanoušků nebo followerů nemusí znamenat, že má influencer vliv na nákupní rozhodování svého publika. Může být pouze zajímavý, populární či provokativní.

  1. Příběh, který nepůsobí uvěřitelně

Představení produktu, služby či značky příběhem, který nepůsobí přirozeně a důvěryhodně nebude fungovat. Influencer nesmí o svých zkušenostech s produktem či službou lhát.

  1. Nenastavení pravidel mezi firmou a influencerem

Spolupráci nastavte smluvně tak, aby byla transparentní a respektovala tvorbu influencera i etiku. Influencer je povinen při placené spolupráci uvádět u vzniklého obsahu informaci o obchodní spolupráci.

  1. Falešní fanoušci

Má influencer nakoupené falešné fanoušky? Prověřte analytická data profilů, na kterých je influencer aktivní. Dosah příspěvků a zapojení publika porovnejte s velikostí profilů.

  1. Falešné reklamy

Spolupracuje opravdu influencer se značkami, které prezentuje na profilech? Prověřte si, zda influencer spolupráci pouze nepředstírá za účelem zvýšení ceny za reklamu.

  1. Zapojení jediného influencera ve velké kampani

Nahradit jediného influencera celé kampaně bývá složité. Zapojte více influencerů. Větším množstvím zapojených influencerů do kampaně získáte větší jistotu, že kampaň proběhne v pořádku a dle domluvy.

Influencer

Jak začít s Influencer marketingem? Jak a kde najít influencera? Smlouva ano, či ne? Jak vyhodnocovat investice? Jak správně nastavit spolupráci s influencerem?

Stáhněte si zdarma 15 prvních kroků influencer marketingu.

Šipka

Romana Šašková
Copywriter | Blogger | Social Media Strategist | Online Community Manager | Digital Marketing
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů