Při nevhodné spolupráci může být vaše značka v těch nejhorších případech i poškozena. Jaké chyby způsobí, že Influencer marketing nebude fungovat?
Pokud chybí osobní propojení influencera s produktem či značkou, nebude prezentace úspěšná.
Velký počet fanoušků nebo followerů nemusí znamenat, že má influencer vliv na nákupní rozhodování svého publika. Může být pouze zajímavý, populární či provokativní.
Představení produktu, služby či značky příběhem, který nepůsobí přirozeně a důvěryhodně nebude fungovat. Influencer nesmí o svých zkušenostech s produktem či službou lhát.
Spolupráci nastavte smluvně tak, aby byla transparentní a respektovala tvorbu influencera i etiku. Influencer je povinen při placené spolupráci uvádět u vzniklého obsahu informaci o obchodní spolupráci.
Má influencer nakoupené falešné fanoušky? Prověřte analytická data profilů, na kterých je influencer aktivní. Dosah příspěvků a zapojení publika porovnejte s velikostí profilů.
Spolupracuje opravdu influencer se značkami, které prezentuje na profilech? Prověřte si, zda influencer spolupráci pouze nepředstírá za účelem zvýšení ceny za reklamu.
Nahradit jediného influencera celé kampaně bývá složité. Zapojte více influencerů. Větším množstvím zapojených influencerů do kampaně získáte větší jistotu, že kampaň proběhne v pořádku a dle domluvy.
Jak začít s Influencer marketingem? Jak a kde najít influencera? Smlouva ano, či ne? Jak vyhodnocovat investice? Jak správně nastavit spolupráci s influencerem?
Stáhněte si zdarma 15 prvních kroků influencer marketingu.