Sociální média jako nekončící reklamní prostor

Věnujte nám: 2 minuty

Reklama, marketing, obchod… Pro každou firmu a společnost jsou tyto oblasti nenahraditelné, a hlavně naprosto nezbytné. To ony přinášejí nové klienty a smlouvy, roztáčejí kolečka businessu a generují zisk.

Ale jak na to? Jak si hrát a být úspěšný? V marketingu platí, že vždy musíte jít s dobou a aktuálními trendy. Ideálně být i o krok napřed. To, co platilo před pěti, třemi lety se změnilo. Covidová doba přispěla k velkému posunu digitalizace a nezbytné digitální gramotnosti jako takové. A to je dovednost, která přímo souvisí i s marketingem. Je jasné, že pokud se diváci přesunuli do jiného hlediště, i vy se musíte pohnout, jinak vás nikdo neuvidí.

Kdo je připraven, není zaskočen

Většina trendů přichází do České republiky se zpožděním. Pokud je sledujete, máte velkorysý prostor pro přípravu. Doba volá a apeluje, že prostoupení digitalizace do všech sektorů ekonomie je otázka velmi rychlého procesu, který nás v blízké budoucnosti čeká. A to se samozřejmě týká i marketingu, reklamy a obchodu. Přesouváme se do online prostředí, na sociální sítě, do aplikací. Neznamená to, že bychom měli zcela vyškrtnout offline marketing, ale nastavit si smysluplný a funkční poměr s online reklamou.

Sociální sítě zaznamenaly za poslední dobu raketový vzestup uživatelů. V roce 2022 se jejich počet zvýšil o více než 330 milionů. V Evropě a Americe využívá sociální sítě kolem 84 % populace a očekáváme, že se v příštím roce dostaneme na hranici až 60 % uživatelů na celém světě. Nejrychleji rostoucí sítí je TikTok. Fenomén krátkých videí se stále zvyšuje a i pro firmy má velký potenciál. Následuje Instagram, Facebook, Snapchat a Twitter. Na sociální sítě se přesouvá část obchodního prostředí, nákup prodej se stává jeho běžnou součástí. Můžeme pozorovat, že řada společností využívá sociální sítě pro běžnou komunikaci s klienty. Informuje zde o novinkách či aktualitách, zasahuje přímou i nepřímou reklamou. Je to rychlé, flexibilní a funkční.

V novém roce bude tento trend pokračovat. Vše naznačuje, že digitalizace bude prostupovat jednotlivými obory i nadále, a to se stejnou nebo možná i vyšší rychlostí. Oblastní šéf Google.org Rowan Barnett vyzval firmy, aby se na budoucí vývoj připravily již nyní, protože vždy platí, že „štěstí přeje připraveným“.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů