Bezpochyby jedním z nejlepších způsobů, jak oslovit více zákazníků, je zlepšit své hodnocení ve významných vyhledávačích, jakými je například Google. Ale být vidět právě na Googlu vyžaduje mnoho úsilí.
Než uvidíte požadované výsledky optimalizace chvíli to potrvá. Nestačí pouze napsat skvělý příspěvek na blog a očekávat, že lidé si k vám najdou cestu. Musíte zvolit vhodnou strategii, dobře si rozvrhnout, do čeho věnujete svůj čas a energii. Vhodně stanovený plán vám může pomoci soustředit své úsilí na nejdůležitější části vaší strategie SEO.
Ať už právě zakládáte nové webové stránky nebo pokud hledáte způsoby, jak optimalizovat své stávající, určitě se vám budou hodit níže uvedené kroky, které vám poradí, jak být vidět.
Analýza klíčových slov je první důležitý krok. Analýza klíčových slov vám pomůže zjistit či určit klíčová slova a fráze, které používají k vyhledávání vaši potencionální zákazníci. Nejedná se pouze o obecná klíčová slova, která jsou často pouze jedno, nebo dvě slova. Ale i takzvaný longtail, neboli konkrétnější fráze, které může uživatel zadat, aby více specifikoval svoje vyhledávání.
Analýza klíčových slov také vyžaduje čas a trpělivost, ale určitě stojí za to, protože začne přivádět více relevantní zákazníky na vaše stránky.
Chcete-li začít s analýzou klíčových slov, budete si muset zvolit jako základ nějaká základní klíčová slova, tedy relevantní pro vaše webové stránky a odvětví obecně. K těmto slovům začněte vymýšlet různé další alternativy a synonyma. Udělejte si čas na brainstorming s vaším týmem. Nezapomeňte také na longtailová klíčová slova.
Jakmile máte počáteční seznam klíčových slov, je čas jej rozšířit. Existuje několik různých metod, které můžete použít pro rozšíření vašeho seznamu.
Zaměření/cílení klíčových slov. Pokud vlastníte kamenný obchod nebo se zaměřujete na zákazníky z jedné lokality, zkuste do klíčových slov přidat i město, kde se nacházíte nebo provozujete danou službu.
Použijte návrhy Google. Využijte samotné nejvyhledávanější návrhy Googlu, které se vám objeví při vyhledávání. Tyto návrhy použijte jako další fráze a klíčová slova.
Podívejte se na podobné výsledky vyhledávání. Při vyhledávání výrazů sjeďte na stránce s výsledky vyhledávání dolů. Google vám doporučí obdobné výsledky, z nichž některé pro vás mohou být relevantní.
Podívejte se na vaši konkurenci. Další možností, jak rozšířit váš seznam, je podívat se, jak si vede vaše konkurence, pod jakými slovy se zobrazuje. Některá slova použijte i ve vašem seznamu.
Chcete-li se zobrazovat na Googlu, musíte tvořit obsah, který je optimalizován pro vyhledávače. Když už máte seznam klíčových slov, můžete začít tvořit relevantní obsah, který zdůrazňuje klíčová slova a fráze, které zákazníci používají k vyhledávání stránek jako je ta vaše. Váš obsah je to, co vyhledávač prohledává, aby našel tato klíčová slova nalezl a poskytnul tak uživatelům vyhledávačů správné a relevantní výsledky.
Obsah je známý jako on-page SEO faktor, to znamená, že obsah umístíte na stránku za účelem zvýšení optimalizace pro vyhledávače. Google považuje dobrý obsah za jeden ze svých 3 nejlepších hodnotících faktorů, takže je důležité, aby podniky obsah pravidelně vytvářely.
Obsahový marketing je nejen důležitou součástí vaší SEO strategie, ale také pomáhá vašim marketingovým kampaním. Pokud produkujete skvělý obsah pro své publikum, budete je zapojovat, ale také vzdělávat.
Jako další krok zbývá pouze nákupní proces. I z tohoto důvodu by měl být váš obsah optimalizovaný pro vyhledávače.
Teď, když už víte, proč je obsah důležitý, promluvme si o tom, co je dobrý obsah z pohledu SEO. Obsah optimalizovaný pro vyhledávače má společné následující charakteristiky:
Dlouhé články. I když je v pořádku psát kratší blog, mezi nejlepšími výsledky vyhledávačů jsou blogy, které mají alespoň 2000 slov. Nejenom, že jsou komplexnější příspěvky užitečnější, ale mají tendenci udržet pozornost čtenáře delší dobu, čímž se zvyšuje čas strávený na stránce.
Snadno čitelný. I když podnikáte ve specifickém odvětví, je důležité zajistit, aby váš obsah byl pro návštěvníky snadno čitelný. Obsah, který je napsán jednoduše, oddělen pomocí záhlaví a zápatí, je lépe čitelný a zvýší hodnotu SEO.
Aktualizovaný. Google dává přednost obsahu, který byl aktualizován. Stránky, které se řadí na začátek stránky s výsledky vyhledávání (SERP), nabízejí aktuální a relevantní obsah.
Bohatý na organická klíčová slova. Když chcete být dnes na Googlu vidět, musíte v celém svém obsahu používat organická slova a varianty klíčových slov. Nemělo by docházet k nucenému použití slov, ale spíše k zasazení klíčových slov přirozeně v celém obsahu.