Proč na mě konkurence cílí reklamu na sociálních sítích?

Proč na mě konkurence cílí reklamu na sociálních sítích?
Věnujte nám: 3 minuty

Proklikali jste si web, vložili něco do košíku, prolustrovali jste Facebook a Instagram konkurence?

Otevřeli jste si Facebook nebo Instagram a najednou vám vyskočila reklama se stejným zbožím, nebo službami, které sami nabízíte? Prolítne vám hlavou, proč mi to dělají?

Chtějí mě naštvat?

Nebo něco špatně nastavili v reklamách? Já přece nejsem jejich cílová skupina! Mám jim napsat zprávu, že cílením na mě zbytečně utrácí peníze za reklamu?  Nebo jim to rovnou napíšu k té reklamě?

Než se rozhodnete cokoliv z uvedeného udělat, pojďme si projít, co se nejspíš děje.

Proč na mě konkurence cílí reklamu na sociálních sítích?

Máte svůj e-shop, kde prodáváte třeba kola, nebo šperky, nebo jakýkoliv jiný produkt? Nebo nabízíte například služby, realitní, účetní, marketing či jiné?

A sledujete svou konkurenci?

Odpovídáte no jasně? Chci mít přehled o trhu ve svém segmentu. Chci znát svou reálnou konkurenci, chci vědět, jak jim funguje web, zajímají mě jejich ceny.

Proklikáte si jejich web, vložíte si něco do košíku, přečtete si některý z článků na jejich blogu.

Chci vědět, jak to dělají na sociálních sítích, jaké příspěvky sdílí, jaké produkty nebo služby tam dávají, jak na to jejich publikum reaguje.

Prolustrujete si Facebook a Instagram konkurence.

Proč na mě konkurence cílí reklamu na sociálních sítích?

Slyším, jak říkáte, já jsem ale opravdu na jejich webu a ani na žádné jejich sociální síti nikdy nebyl(a)?

Proč na mě tedy konkurence cílí reklamu?

Většina z nás ví, že na téměř každém webu jsou malé kousky kódu, které umožňují tvořit takzvaná vlastní publika. Tato publika našich vlastních návštěvníků stránek webu lze chytře použít v reklamách.

Ale ne každý ví, že Facebook má také takový chytrý kód. Jmenuje se Facebook pixel.

Co to je Facebook pixel a k čemu slouží? Facebook pixel je kód, který vám umožní měřit, optimalizovat a sestavovat vlastní okruhy uživatelů pro vaše reklamní kampaně na Facebooku.

Zní to složitě? Nebojte se, přiblížíme si to.

Proč na mě konkurence cílí reklamu na sociálních sítích?

Co to jsou vlastní okruhy uživatelů a k čemu jsou užitečné?

Tyto vlastní okruhy uživatelů vám umožní chytře používat reklamu na sociální síti. Mohou to být lidé, kteří zhlédli na vašich sociálních sítích videa, nebo se jim líbí vaše příspěvky, nebo jsou například fanoušky vaší stránky na sociální síti.

Vlastní okruhy uživatelů vám umožní oslovit vaše publikum například s informací o vašem novém produktu, nové službě, nebo, že jejich oblíbený produkt je právě k mání za výhodnější cenu.

Proč na mě konkurence cílí reklamu na sociálních sítích?

Stalo se vám, že v řadě příspěvků na sociální síti, které denně zhlédnete na své zdi, vás zaujme některý příspěvek nebo video od konkurence z vaší branže?

A klikli jste na něj? Nebo ho dokonce olajkovali? Pustili jste si to video?

Používá – li tato firma chytře ve svých reklamách vlastní okruhy publika, rázem jste se stali součástí jejich publika. Takže ne, nemyslíme si, že vás chtějí naštvat a cílí na vás reklamu úmyslně. Nebo že něco nastavili špatně (samozřejmě stát se to může).

Co tedy s tím? Publika mohou být nastavena na různý počet dní a poté z nich vypadnete. Tedy pokud vás mezitím nezaujme jiný příspěvek vaší konkurence.

Chcete také používat reklamu na sociálních sítích chytře a nevíte si s Facebook pixelem rady? Napište nám, společně se na to koukneme.

Individuální školení Facebook marketingu, kde získáte informace o placené propagaci a remarketingu najdete zde…Facebook komplet.

Romana Šašková
Copywriter | Blogger | Social Media Strategist | Online Community Manager | Digital Marketing
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů