7 tipů, jak psát neodolatelné texty na sítě

Věnujte nám: 2 minuty

Píšete příspěvky na sociální sítě, ale nefungují vám? Možná stačí malé úpravy, aby se to změnilo. Lidé na sociálních sítích nečtou, nýbrž jenom skenují očima – je potřeba se tomu přizpůsobit a naučit se strhnout jejich pozornost. Přinášíme7 copywritingových tipů, díky kterým se budou lidé u vašich textů na sociálních sítích rádi zastavovat.

1. Kouzlo první věty

Chytit a nepustit! O čem je řeč? O pozornosti, o kterou na sociálních sítích každý den bojujeme. Tento článek jste začali číst velmi pravděpodobně proto, že vás zaujal jeho titulek či začátek textu. O příspěvcích na Facebooku, Instagramu nebo LinkedInu uvažujte stejně. Začněte příspěvek krátkou chytlavou větou. Nějakým kontroverzním tvrzením nebo otázkou. Zkrátka vzbuďte zvědavost.

2. Buďte struční

Méně je více. V případě příspěvků na sociální sítě to platí dvojnásob. Snažte se vyjádřit myšlenku jenom v několika větách. Pokud vám to nejde, můžete zkusit následující cvičení: připravte si text a následně ho o polovinu zkraťte. Bude to bolet, ale bude to taky stát za to.

3. Použijte seznamy

Lidé na sociálních sítích hledají očima klíčová slova, která by je zaujala. Co se stane, když svůj text rozdělíte do seznamu:

✔️ grafickým prvkem upoutáte pozornost

✔️ více lidí se u něj zastaví

✔️ pokud je seznam zaujme, přečtou si celý příspěvek

4. Mluvte jazykem publika

Ačkoli všichni hovoříme česky, ne všichni používáme ten stejný jazyk. Jinak se vyjadřuje věková skupina 15–18 let, jinak senioři. Odlišně komunikují právníci a odlišně zedníci. Každý koníček má okolo sebe skupinu, která používá určitý slang. Nasajte jazyk svojí cílové skupiny a začněte ho používat v příspěvcích.

5. Zapojte emotikony

Příspěvky na sociálních sítích můžete udělat zajímavější úplně jednoduchou věcí: použijte v textu emotikon.  Vizuál totiž vytváří první dojem, až poté začne člověk vnímat obsah sdělení. Emotikonů se nebojte, ani když si myslíte, že se k vašemu podnikání nehodí. Můžete je využít jen decentně.

 

 
 
 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Příspěvek sdílený KEROLAJNA 🙋🏽‍♀️ (@_kerolajnaa_)

6. Rozdělte text do více odstavců

Členění textu je také důležité. Díky němu se stává text přehledný a čtenář se v něm snadněji orientuje. Lidé si daleko pravděpodobněji přečtou váš příspěvek, pokud jeho odstavce nebudou delší než tři nebo čtyři řádky.

7. Tvořte kvalitní obsah

Žádné tipy ani triky vám nepomohou, pokud vaše sociální sítě nic pořádného neříkají. Zaměřte se na to, co vaše publikum zajímá. Vzdělávejte. Ukazujte, jak to u vás funguje. Odhalte něco ze soukromí. Bavte svoje publikum. Nesnažte se na sociálních sítích pouze prodávat, ale nabízejte také přidanou hodnotu.

Chtěli byste být na sociálních sítích úspěšnější? Chtěli byste skrze ně více prodávat nebo budovat komunitu? Nevíte, jak na to? Neváhejte nás kontaktovat a posuňte svoje sociální sítě na vyšší level.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů